Numer 24/2021/2022 — 28.02.2022 r.

Aspekt porządkowy liczby naturalnej

autor: Edyta Rogowska

Na ostatnich zajęciach Jeżyki ćwiczyły opanowanie umiejętności określania liczby porządkowej, poprzez zorganizowanie odpowiednich sytuacji zadaniowych i zabaw.

Często bywa tak, że dziecko dobrze radzi sobie z przeliczaniem na konkretach, ale posługiwanie się liczebnikami porządkowymi sprawia mu trudności. Wynika to stąd, że w codziennych sytuacjach ma mniej okazji do gromadzenia doświadczeń w zakresie potrzebnym do wnioskowania o aspekcie porządkowym liczby naturalnej. Pierwsza zabawa to miś na schodach z ponumerowanymi stopniami. Dzieci miały okazję liczyć stopnie oraz posługiwać się liczebnikami porządkowymi. Kolejna zabawa to spadający balon. Jeżyki określały na jaki stopnień spadł balon. Ostania zabawa to określnie, na którym krześle siedzi wymienione dziecko. Dzięki nauce przez zabawę, przedszkolaki szybciej przyswajają wiedzę, a zajęcia takie jak dziś sprawiają im wiele radości.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.