Numer 24/2021/2022 — 28.02.2022 r.

Wycieczka do Krakowa

autor: Krystian Brojek

W dniu 22 lutego klasa 2A wspólnie z 3A pojechały na wycieczkę do Krakowa. Głównym celem podróży było zobaczenie wystawy Szopek Bożonarodzeniowych, na którą nie dało nam się pojechać w styczniu, a szczęśliwie wystawa jest czynna do 27 lutego dlatego skorzystaliśmy z okazji i wczesnym rankiem udaliśmy się do grodu Kraka.

W dniu 22 lutego klasa 2A wspólnie z 3A pojechały na wycieczkę do Krakowa. Głównym celem podróży było zobaczenie wystawy Szopek Bożonarodzeniowych,  na którą nie dało nam się pojechać w styczniu, a szczęśliwie wystawa jest czynna do 27 lutego dlatego skorzystaliśmy z okazji i wczesnym rankiem udaliśmy się do grodu Kraka. W okolicach Krakowa byliśmy już przed 10, natomiast 1,5 godziny trwała przeprawa przez krakowskie  ulice. Na pierwszy punkt wycieczki obraliśmy okolice zamku Wawel. Następnie udaliśmy się na Plac Mariacki i rzecz jasna wysłuchaliśmy hejnału. Po 12 przyszedł czas na zwiedzanie Muzeum Krzysztofory. Zwiedziliśmy wystawę stałą w muzeum oraz wystawę szopek. Po tym przeszliśmy na zakupy do Sukiennic, a po Sukiennicach weszliśmy na krótką modlitwę do Kościoła Mariackiego. Kolejnym planem było przejście na dzielnicę Kazimierz i zjedzenie obiadu w jednej z restauracji. Tu należy pochwalić chłopaków za sprawne przechodzenie przez ciasne ulice Krakowa. Po obiedzie udaliśmy się z powrotem pod Wawel skąd odjechaliśmy po 4,5 godzinnym pobycie w Krakowie. Do tego warto dodać, że słońce na południu trochę mocniej grzeje i można już było wyczuć w powietrzu zbliżającą się wiosnę.

Komentarz lub zgłoszenie tematu

Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.